sobota, 22 września 2012

Naleweczka z aronii :)))

Ponieważ aronii u mnie na działce pod dostatkiem, to porwałam się na zrobienie nalewki wg przepisu Pani Zosi, działkowej sąsiadki, jej była przepyszna, więc w tym roku zaryzykuję, chociaż szczerze powiedziawszy nigdy takich rzeczy sama nie robiłam, zawsze Pani Mireczka mnie w tym wyręczała :), może tym razem uda mi się ją poczęstować :D, a przepis jest następujący:

  • 1 kg aronii
  • 2 l wody
  • 10 liści wiśni
  • 5 dag cukru
  • litr 70 % alkoholu

Owoce zalewamy dwoma litrami  wody, dodajemy liście z wiśni i gotujemy 30 minut. Pozostawiamy do następnego dnia. Wtedy odcedzamy, dodajemy cukier mieszamy aż się rozpuści, na koniec dodajemy spirytus i rozlewamy do butelek. Odstawiamy na trzy miesiące.

Przelicznik dla spirytusu :): 1 litr alkoholu 70% = 665 g spirytusu   + 335 g wody (dla dociekliwych mogę podać bardziej dokładny przelicznik).

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz