niedziela, 7 października 2012

Odrywane ciasto z "przekładką cynamonową" :)

Ponieważ jakoś wzięło mnie ostatnio na drożdżowe, to eksperymentuję :)
Pierwotny przepis zaczerpnięty od toffi po małych poprawkach, a mianowicie o następującym składzie:

- paczka suchych drożdży
- mała paczuszka cukru waniliowego
- pół łyżeczki soli
- 2,5 szklanki mąki
- 0,5 szklanki mleka
- 2 jajka
- 60g roztopionego przestudzonego masła

Oczywiście przygotowujemy ciasto w automacie do chleba :) Składniki wrzucamy w kolejności: jajka, roztopione masło z mlekiem, na to mąka i w różnych narożnikach drożdże, cukier waniliowy i sól.

Masa do przekładania;

- 50 g masła w temperaturze pokojowej
- 50 g cukru
- 2-3 łyżeczki cynamonu

Cukier ucieramy z masłem i cynamonem, można delikatnie podgrzać na łaźni wodnej.

Jak już będziemy mieć gotowe ciasto postępujemy wg tutorialu umieszczonego TUTAJ i odstawiamy
na pół godziny, żeby urosło.
Jak już ładnie urośnie smarujemy roztrzepanym jajkiem i wstawiamy do piekarnika, nastawimy piekarnik na 170 st i pieczemy około 30-35 minut,. PYCHOTA !!!

2 komentarze:

  1. mam nadzieję, że na jednym nie skończysz, jak ja! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz widziałam jak mi dziecko 2/3 ciasta zjadło, musiałam gorące z rąk wyrywać :D Tak zasmakowało

      Usuń